Instagram
اخبار سایت :
  • هیچی فقط همیشه سالم و سلامت باشین :دی

چند کلمه در مورد HTML

معرفی زبان HTML :


   عبارت HTML مخفف (Hyper Text Markup Language) است . Html زبان استاندارد طراحی صفحات وب است و کليه کدهای صفحه اعم از طرف سرور و طرف مشتری در نهايت به کدهای HTML تبديل شده و توسط مرورگر نمايش داده می شوند.

   HTML یک زبان نشانه گذاری است ، به اين معنی که بخش های مختلف توسط اجزايی به نام تگ از هم جدا شده ، که هر کدام دارای کاربرد و خواص مربوط خود هستند . اين تگ ها به مرورگر اعلام می کنند که هر بخش از صفحه چه نوع عنصری است و بايد به چه صورت نمايش داده شود .
در يک صحفه HTML می توان انواع عناصر از قبيل متن ، تيتر ، عکس ، جدول و ... را قرار داد ، که برای هر عنصر بايد از تگ مربوط به آن استفاده کرد . صفحات HTML فقط از کد ها که به صورت متن هستند تشکيل شده اند .



مفهوم تگ های HTML :


تگ های HTML برای نشانه گذاری محتويات صفحات به کار می روند و باعث می شوند که مرورگر بتواند تشخيص دهد هر بخش چه نوع عنصری است. هر تگ HTML ، يک بخش ابتدايی و يک بخش انتهايی دارد که هم نام بوده و به صورت استاندارد طبق شکل کلی زير به کار می روند :

< تگ انتها / >    محتويات    < تگ ابتدا >
مثال : < label > ..... < /label >  

تگ ابتدايی مشخص کننده آغاز تگ و تگ پايانی ، مشخص کننده انتهای تگ است . هر تگ HTML ، بايد حتما در ادامه توسط تگ پايانی بسته شود . کليه نوشته ها و تگ های ديگری که در بين تگ ابتدا و پايان نوشته می شوند ، محتويات تگ را تشکيل می دهند .

خواص تگ های HTML :
هر تگ دارای مجموعه از خواص است که ويژگی های مختلف آنها را تعيين می کند . هر يک از اين خواص را می توان در درون تگ ابتدايي معرفی و مقدار دهی کرد .
راهنمايي : در ادامه هر يک از تگ های HTML معرفی شده و در صفحه مربوط به آنها خواص مربوطه نيز در جدول خواص مهم قرار داده شده اند . در ستون نام خاصيت نام آن و در ستون نوع خاصيت انواع مقادير قابل قبول برای آن خاصيت تعيين شده است .

مثال : برای مثال تگ < table > دارای خاصيتی به نام Border است ، که به دور جدول کادر يا حاشيه ايجاد می کند . نحوه تعريف و مقدار دهی آن به صورت زير است :
توجه : در هنگام تعريف بايد بين خاصيت و مقدار آن علامت = قرار داده و همچنين مقدارها بايد درون علامت " " قرار بگيرند .

< table border = "1" >  محتويات  < /table >

راهنمايی 2 : در بخش آموزش تگ ها سعی شده تا با ارائه مثال های مناسب مطالب توضيحی را در عمل نشان داد . برای اين منظور از جدول Example استفاده شده است ، که اين جدول دارای 2 قسمت است . در قسمت کد ، کد واقعی مورد نياز برای هدف ارائه شده و در قسمت خروجی نيز خروجی کد که به صورت اکتيو توسط مرورگر توليد شده ، نشان داده شده است .
توجه : تمام مثال های قسمت آموزش HTML بر طبق استانداردهای نرم افزار Microsoft Visual Studio 2005 طراحی شده و توسط مرورگرهاي مطرح Internet Explorer و FireFox تست شده است .

نکات مهم :

  1. تگ های HTML نسبت به بزرگ و کوچک بودن حروف حساس نيستند ، يعنی تگ های < b > با < B > برابر هستند .
  2. می توان يک تگ را در تگ ابتدايي نيز بست . برای اين کار از يک علامت / بعد از نام تگ و خواص مورد نظر تعريف شده استفاده می کنيم . در اين حالت نمی توان متن يا تگ ديگری را به عنوان محتويات برای آن تگ در نظر گرفت .
    توجه کاربرد اين روش در مورد تگ هايي مثل < table > , < td > , < tr > و ... امکان پذير نيست .

    Example :
    < br / >
    < input type = "text" name ="family" ... / >

  3. هر تگ HTML محتویات درون خود را تحت تاثير قرار می دهد . برای مثال تگ < b > برای توپر کردن ( bold ) نوشته به کار می رود و چنانچه متنی بين تگ باز و بسته < b > قرار بگيرد ، توپر می شود .

کد امنیتی رفرش
کلاس های آنلاین فعال

برای افزایش دانش عمومی کاربران سعی بر این داریم که کلاس های آنلاینی برگزار کنیم. لیست این کلاس (ها) را می توانید در زیر ببینید. این قسمت را هر روز چک کنید تا از کلاس ها و اخبار جدید با خبر شوید. کلاس ها توسط همین کاربران و دوستان شما برگزار میشود. اگر مایل به برپایی کلاس آموزشی ای در هر زمینه ای هستید با مدیر تماس بگیرید.

مدرس: محمد و اقبال
آموزش PHP - جلسه اول
پنجشنبه 04 تیر 1394 - 17:00
هیچ کلاس فعالی موجود نیست.
کاربران آنلاین
آمار
مطالب : 792
نظرات : 4504
تعداد اعضا : 37335
افراد آنلاین : 5
بازدید امروز : 162
بازدید دیروز : 4,064
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 41
بازدید هفته : 162
بازدید ماه : 31,392
بازدید سال : 193,622
بازدید کلی : 14,193,959