Instagram
اخبار سایت :
  • هیچی فقط همیشه سالم و سلامت باشین :دی

مطالبی که باید در ساخت وب بدانیم

تمامي اين عناصر(( elements   که در بخش قبل ذکر شد مي توان همگي يا تک تک آنها را در ميان کدهاي html بکار برد. لازم بذکر است که کليه کدها و عناصر مربوط به زبان html توسط يک کنسرسيوم و انجمني به نام W3C  تأييد و به رسميت شناخته مي شود. انجمن W3C  که مخفف World Wide Web Consortium مي باشد، به غير از Html بر کدهاي  Style sheet, xml, xhtml هم نظارت دارد. اين انجمن پس از بررسي کدهاي جديد آنها را در سايت رسمي خود www.w3.org اعلام مي نمايد. در حال حاضر آخرين نسخه  html، نسخه html 4.01 ميباشد و بعد از آن نسخه هاي  Xhtml به وب معرفي شده است.

 

 هدف از ساخت وب سايت

قبل از هر کاري شما بايد هدف مشخصي داشته باشيد تا مصمم تر آن را دنبال کنيد، پس براي ساختن يک وب سايت هم هدف از ساخت آنرا مشخص کنيد به طور مثال موضوع آن چيست يا چه طرحي مي خواهيد داشته باشه با چه تعداد صفحه. بد نيست که نوع مخاطبين و بيننده ها را هم مشخص کنيد که چه کساني قرار است از سايت شما استفاده کنند. شما مي توانيد در ابتدا از يک سايت شخصي شروع کنيد، فکر کنم با پيشرفت تکنولوژي کامپيوتر و اينترنت در آينده نزديک هر کسي مانند شناسنامه بايد يک سايت براي معرفي خود داشته باشه. هميشه سعي کنيد تا مطالب را متناسب با مضمون سايت انتخاب کنيد و در هر قسمت يک هدف را دنبال کنيد که بيننده گيج و فراري نشود. اگر سايت شما شخصي است و در آن خاطرات ، عکسهاي خود يا دوستانتان را گذاشته ايد پس ديگرنبايد تبليغ محصولات توليدی را اضافه کنيد يا بالعکس.

 

 کجا و چگونه سايت را راه اندازي کنيد

ابتدا بايد يک اسم مناسب براي سايت انتخاب کنيد که به اين اسم domain  مي گويند، اسم يک وب سايت از سه قسمت تشکيل مي شود:  www که مخفف World Wide Web ميباشد، اسم منتخب شما يا همان Domain  و در آخر پسوندهاي مشخص مانند:    .com, .net, .org, .info

پس از انتخاب اسم که بايد يک هماهنگي با مطالب  سايت داشته باشد، نوبت به ثبت آن ميرسد که شما مجبورهستيد با يک شرکت خدمات اينترنت قرار داد ببنديد، براي ثبت اسم و اجاره فضا تا اطلاعات شما را در اينترنت به معرض نمايش بگذارند. بعد از اينکه تنظيمات اوليه انجام شد، شما مي توانيد با استفاده از سرويسهايي مانند FTP که مخفف File Transfer Protocol  ميباشد اطلاعات  سايت را حذف ، اضافه يا تغيير دهيد که در مورد اين سرويس در بخش ديگري توضيح خواهم داد.

البته سابتهايي هستند که شما ميتوانيد به طور رايگان سايت خود را راه اندازي کنيد اما معايبي هم دارند که يکي از آنها پخش تبليغات در صفحات شما ميباشد و ديگر اينکه امکانات محدود آنها است ولي براي شروع کار و آشنايي با نصب و راه اندازي يک وب سايت بسيار مناسب ميباشند.  يکي از اين سايتها      www.geocities.com   است که اگر ايميل در سايت ياهو داريد، فضاي رايگان در اختيارتان قرار ميدهد.

 

اهميت طراحي وب سايت

يک وب سايت موفق در مرحله طراحي جان مي گيرد چون چند چيز مهم در اين قسمت مشخص ميشود مانند، قالب بندي، رنگ، محتوا ومديريت اطلاعات سايت. اگر ما درست کردن وب سايت را به ساختن يک خانه تشبيه کنيم، ميبينيد که انسان منطقي خانه را بدون نقشه و طرح نمي سازد، پس بياييد به اين قسمت اهميت بيشتري بدهيم تا در پايان کار احساس رضايت بکنيم. در ساخت يک خانه نکات مهم ديگري هم هست، ظاهر و نماي آن، مواد ومصالح که قرار است بکار برده شود، در ضمن به راحتي کساني که ميخواهند از آن استفاده کنند هم بايد فکر کرد. پس شما هم اين نکات را مد نظر داشته باشيد که ظاهر صفحات چه شکلي داشته باشد از چه رنگهايي استفاده کنيد و چه مطالبي را بکار بريد تا مخاطبين را مجذوب کرده وهمچنين بتوانند به کليه قسمتهاي سايت دسترسي داشته باشند در هربخشي که هستند. زمان بيشتري را صرف اين قسمت کنيد تا نيازي به تغييرات اساسي در آينده نداشته باشيد.

 

 براي يادگيري HTML  به چه چيزهايي نياز داريد

 براي ديدن صفحاتي که طراحي مي کنيد نياز به يک مرورگر وب web browser داريد اگر شما اين صفحه را مي بينيد پس يکي از اين مرورگرها را داريد. اما براي نوشتن کدهاي html در حال حاضر به برنامه ساده  notepad که درکليه سيستمهاي عامل ويندوز وجود دارد نياز داريد، برنامه هاي پيشرفته ديگري هم هست که محيط گرافيکي دارند مانند: Microsoft frontpage , Macromedia Dreamweaver  ولي براي شروع بهتر است  که از همان Notepad  استفاده کنيد. پس مهمترين چيزي که نياز داريد کمي وقت و علاقه هست.


کد امنیتی رفرش
کلاس های آنلاین فعال

برای افزایش دانش عمومی کاربران سعی بر این داریم که کلاس های آنلاینی برگزار کنیم. لیست این کلاس (ها) را می توانید در زیر ببینید. این قسمت را هر روز چک کنید تا از کلاس ها و اخبار جدید با خبر شوید. کلاس ها توسط همین کاربران و دوستان شما برگزار میشود. اگر مایل به برپایی کلاس آموزشی ای در هر زمینه ای هستید با مدیر تماس بگیرید.

مدرس: محمد و اقبال
آموزش PHP - جلسه اول
پنجشنبه 04 تیر 1394 - 17:00
هیچ کلاس فعالی موجود نیست.
کاربران آنلاین
آمار
مطالب : 792
نظرات : 4504
تعداد اعضا : 37335
افراد آنلاین : 4
بازدید امروز : 3,744
بازدید دیروز : 922
گوگل امروز : 38
گوگل دیروز : 24
بازدید هفته : 13,643
بازدید ماه : 30,910
بازدید سال : 193,140
بازدید کلی : 14,193,477